Veel gestelde vragen
Het komt wel eens voor dat een deelnemer na inschrijving geen bevestiging krijgt, maar wel gewoon ingeschreven is. Stuur even een mailtje naar classic@cycling4climate.nl zodat wij het voor je kunnen checken. Indien je ingeschreven staat, zorgen wij ervoor dat je alsnog het e-ticket ontvangt op het door jou opgegeven mailadres.
Dit is geen enkel probleem. Tot twee weken voor het evenement kun je een mailtje sturen naar classic@cycling4climate.nl om je oude ticket te laten refunden. Je kunt in je dashboard zelf een nieuw ticket kopen.
Leuk! Stuur ons een mail (classic@cycling4climate.nl) of bel tijdens kantooruren met 030-8774491 en we gaan het voor je regelen.
Je kunt je uiterlijk t/m zondag 11 juni inschrijven voor deze zomer variant van de Tocht der Tochten. Maar let op: Vol is vol…
Kies tijdens de inschrijving voor hetzelfde tijdslot en dan komt het vast goed! Mits jullie elkaar niet uit het oog verliezen tijdens de tocht natuurlijk.
Weet je het echt zeker? De Climate Classic is a ‘life changing event’, dus ik zou er nog een nachtje over slapen. Mocht je toch echt vastbesloten zijn dat het dit jaar niet lukt… dan vinden we dat natuurlijk erg jammer.
Bij annulering tot 10 dagen voor het evenement (tot 9 juni 2023) bedragen de annuleringskosten het bedrag van de door jou aangeschafte wielerkleding. Dit dekt onze kosten voor het shirt en de sokken (ivm voorbestellen), verzend- en administratiekosten. Indien je een plaatsvervanger weet te vinden zijn er geen annuleringskosten verschuldigd. Let wel: het wielershirt kan niet meer qua maat worden geruild bij een plaatsvervanger.
Vanaf 10 dagen (vanaf 9 juni 2023) bedragen de annuleringskosten 100%. In alle gevallen sturen we je bijbestelde merchandise per post toe.
Zoek in je mailbox naar een mail van classic@cycling4climate.nl. Kun je de mail niet vinden? Stuur dan een mailtje met jouw NAW gegevens naar classic@cycling4climate.nl. Wij zoeken de tickets voor je op en sturen ze opnieuw naar het door jouw opgegeven mailadres.
Bij de start in Breda en in De Bilt kun je je bagage aan ons afgeven. Wij zullen je bagage voorzien van een duidelijke tag. Je kunt je bagage vervolgens weer bij de finish afhalen. Tijdens de tocht kun je niet bij de bagage die je aan ons hebt meegegeven. Zorg er dus voor dat je alles wat je onderweg nodig hebt bij je hebt. Er zijn voldoende eet en drink gelegenheden, maar een extra reepje/banaan of gelletje is natuurlijk handig om bij je te hebben. We hebben geen tijd voor een hongerklop!
Natuurlijk niet. Klimaatverandering is van ons allemaal, dus iedereen kan meefietsen. Kinderen (tot 18 jaar) dienen altijd onder begeleiding te fietsen van een volwassene (18+).
Natuurlijk kun je de tocht ook met zijn tweeën fietsen (elk de helft): 180 kilometer is immers ook een mooi eind. Als je dan een elektrische auto deelt, heb je je vervoer en bagage probleem ook opgelost! In verband met eten en shirt en sokken dien je je wel allebei in te schrijven.
Waarschijnlijk niet, dus neem voor de zekerheid een battery-pack en oplaadsnoertje mee!
Je bent een topper! We willen natuurlijk geen verspilling of onnodige extra shirts in de kast. Het wielershirt (en andere merchandise) is daarom niet meer bij de ticketprijs inbegrepen.
Er zijn veel parallellen te trekken tussen klimaatverandering en corona. Lees bijvoorbeeld dit artikel.
Genoeg! Om de ± 60 km zijn er pauzeplekken om op te laden. In Breda starten we met een banaan & koffie. Zorg voor wat repen voor het stuk richting De Bilt. In Den Bosch is er een rustpunt waar ook eten is. In De Bilt begint het feest, je bent er dan immers bijna ;-). Verse taart en koffie staat daar op je te wachten. Bij Telstar Beach club in Harderwijk is de lunch: allemaal vegan natuurlijk. Tussen de lunch en de finish voorzien we je in Zwolle van (sport)water en een snack. Dit alles zodat je fris in Groningen aankomt voor de pastaparty! All vegan en als dit niet kan, dan in ieder geval vegetarisch. Mocht je speciale allergie/dieetwensen hebben, geef deze dat tijdens je inschrijving door.
Wacht geen moment, maar ga direct naar www.rijne-energie.nl en word lid van de leukste en grootste energie coöperatie van midden Nederland. Samen Gaan We Het Maken!
De route wordt niet uitgepijld. We vertrouwen erop dat alle deelnemers met een garmin of andere fietsnavigatie uit de voeten kunnen. De voorlopige routes vind je hier.
De final routes sturen we nog toe en komen op de website te staan. Op de pauze locaties zal eenvoudige technische ondersteuning zijn. Zorg er dus voor dat je fiets, en jij zelf, in topconditie zijn!
Afhankelijk van de afstand die je fietst, eindigt de route in De Bilt of in Groningen. De exacte finishlocaties worden op een later moment bekendgemaakt.
De kleding ligt voor je klaar bij de startlocatie. Start je in Breda? Dan kun je deze ook de avond van tevoren al afhalen bij hotel Princeville tussen 17:00 – 18:00 uur. Heb je je kleding liever al eerder in huis? Dan kun je deze vrijdag 16 juni tussen 9:00u en 17:00u ophalen op het volgende adres:
Central Events
Europalaan 2
3526 KS Utrecht
Bedrijfteams krijgen hun tenues twee weken voor de tocht toegestuurd, in afstemming met de hoofdboeker.
Er rijden op maandag 19 juni geen treinen op een gedeelte van het traject Groningen – Utrecht. Plan je terugreis via Leeuwarden of boek op tijd een pendelbus. Houd rekening met extra reistijd.
Mogelijk halen familie of vrienden je op in Groningen of ga je per trein (via Leeuwarden) terug. Vanwege de werkzaamheden en de beperkte capaciteit in de treinen zetten we ook pendelbussen in voor het vervoer van je fiets en jezelf.
Pendel service
De pendelbus kost €40,- per persoon (inclusief fiets). Het tarief is hetzelfde voor beide eindbestemmingen (Utrecht en Breda). De pendel gaat door (mede vanuit milieuoverwegingen) indien minimaal 30 deelnemers per pendel zich hiervoor aanmelden. De pendel service is bij te boeken tijdens de inschrijving of per mail via classic@cycling4climate.nl. Als een bus gevuld is, vertrekt deze.
Openbaar vervoer op maandagochtend naar de start is een uitdaging omdat fietsen op dit tijdstip niet in de trein zijn toegestaan. Daarom bieden we ook een pendeldienst van Utrecht naar de startlocatie in Breda. Aanwezig: 6:30, vertrek om 7:00 uur. Boek je start tijdslot dus minimaal vanaf 8:15 zodat je nog tijd hebt in Breda je kleding op te halen. Kosten bedragen €25,- per persoon. De pendeldienst kan doorgaan indien minimaal 30 deelnemers zich aanmelden.
Kom je met de auto naar Breda, parkeer dan op P2 van het Waterschap Brabantse Delta Breda. Klik hier om deze locatie in Google Maps te openen. Als alternatief kan je ook parkeren aan de Burgemeester Kerstenslaan. Dat adres vind je HIER.
